Dvacet let v Evropské unii
Věřili byste, že už jsme dvacet let v EU? Proto jsme si v pátek 10. května 2024 na Gymnáziu Česká připomněli v rámci školního projektu významné jubileum našich novodobých dějin: vstup ČR do EU 1. května 2004. Na společném projektu pracovaly třídy 3.E a 4.E. Každou třídu zastupovalo několik pracovních skupin, které prezentovaly svá témata spolužákům z nižších ročníků, tedy z 1.E a 2.E. Stěžejními tématy byly: historický vývoj vstupu, česká stopa v EU (naši europoslanci, eurokomisaři aj.), výhody a nevýhody členství v EU, co přináší EU zejména mladým lidem a dopady členství na Čechy v každodenním životě.
Cílem projektu bylo seznámit žáky s výše zmíněnými tématy. Zároveň jsme také chtěli nižším ročníkům ukázat, jak žáci napříč třídami mohou vzájemně spolupracovat a učit se prezentovat své závěry při projektové činnosti.
Období dvaceti let v EU přineslo řadu změn pro naši zemi. Proto bychom jen stěží zvládli realizovat tuto problematiku v takovém rozsahu, kdybychom nemohli spolupracovat s Eurocentrem v ČB. Koordinátorkou, konzultantkou a poradkyní při výběru vhodných témat a pramenů pro zpracování nám byla dr. Kateřina Marková ze zmíněného centra. Sama vystoupila se zajímavou prezentací na téma Mýty a fakta o EU.
V závěru se sluší vyslovit několik díků. Náš velký díky patří třídám 4.E a 3.E, s jakou aktivitou a nadšením se zhostily realizace celého projektu. Všechny pracovní skupiny odvedly skvělou práci, a to jak při přípravě projektu a fyzickém zpracování obrazových panelů, tak při samotné prezentaci v aule. Zmiňme např. zpestření programu prostřednictvím soutěží či vtipně zpracovanou anketu, pro niž se žákům 3.E podařilo získat pohled na EU od našeho předního českého herce Jiřího Lábuse.
Další dík patří kolegyním, které nám pomohly s pedagogickým dozorem. Poděkování si zaslouží také paní kolegyně Řezníčková za její skvělou spolupráci a aktivní zapojení své třídy do projektu. V neposlední řadě velice děkujeme paní dr. Markové z Eurocentra v ČB za její pomoc při realizaci této významné události.